Heidi Riishøjs kosttilskud 

Under Om kosttilskuddene står der lidt om fremstillingsmetoden.

Jeg har også lavet en film der beskriver lidt om mine ideer
Se denne film på 6 minutter hvor jeg fortæller 

Endvidere vil jeg gerne oplyse om hvorfor jeg blandt andet har lavet 4 kosttilskud til det at ældes.

Collagen / kollagen udviklet af Heidi Riishøj

Jeg har igennem mine mange år med vegatest i butikker og klienter i klinikken, fundet at det ikke handler om ”jo mere jo bedre”
Jeg er helt bevidst om at ved sygdom eller akutte tilstande, har vi brug for højere doser i en periode. Dette gør jeg bestemt brug af, når jeg har klienter.

Men generelt skal vi ikke tage høje doser af kosttilskud. Vi skal bruge maden som medicin. Det er den der opbygger og forebygger og skaber en balance i kroppen. Kosttilskuddene er en støtte. Dertil skal siges at vi altid, efter min mening vil være i underskud af visse vitaminer og mineraler, derfor er tilskud nødvendige. Læs her min pjece kostens betydning af Heidi Riishøj

I det at jeg selv kommer op i alderen, har jeg set på hvad der kunne udvikles og indtages, for at min aldringsproces bliver så god som muligt. Uanset om vi vil det eller ej, så ældes vi. Personligt har jeg ikke noget imod at få rynker og blive ældre. Dog kan jeg se med det liv mange, inkl. mig selv. lever, at der er behov for såkaldt beskyttelse af cellerne.

Dertil ses også en nedgang af visse komponenter i kroppen;

Hyaluronsyre er et stof der findes naturligt i din krop, inklusive øjne, hud og led. Det holder på fugt og holder væv og led smurt. Hyaluronsyre hjælper med blødt vævsvækst, kan påvirke din krop til at fremstille mere kollagen og elastin, og holde din hud fugtig, nedsættelse af elasticitet og reducerer ardannelse.
Hyaluronsyre falder med alderen og ses allerede fra midt 30’ erne

Personligt tager jeg, Heidi Riishøj, minimum 120mg hyaluronsyre.

Kollagen

Den naturlige kollagen produktion begynder at falde allerede ved 25 års alderen, den vil falde med ca. 1,5 til 2 % hvert år, så ved 40 års alderen vil tabet være omkring 25% og hvis vi regner lidt på det, vil den kun være ca. 50% når vi når 60 års alderen,
Det er blandt andet derfor vi begynder at se ældre ud og får flere rynker, samtidig med at vi kan opleve smerter i led, hårtab og skader på vores negle. Huden får også sværere ved at reparere sig selv

Kollagen er en meget populært og min tilgang til indtagelsen er anderledes end andre. Jeg tænker ikke jo mere er ikke jo bedre. Store mængder vil give store mængder af en slags aminosyre og hvad vil det på sigt gør ved kroppens balance. Jeg har derfor set på studier, og fandt at ved aldring, som er mit fokus, ikke behøves at indtage høje doser *

Da kollagen indeholder store mængder af glycin, har jeg valgt at tilfører ekstra glycin til mine kollagenpiller.

Derudover fandt jeg et spændende studie, der blandt andet gav mig ideen til at lycopen kom med i mit kollagen pordukt.* Endvidere er C-vitamin nødvendigt, efter min mening. Et vitamin vi ofte går i underskud af.

Udover kollagen har jeg set på hvilke vitaminer og mineraler samt urter, der kan støtte telemoreres.

Her fandt jeg at selen og resveratrol kunne passe godt ind i det samlede billede og ikke mindst urter og blandt andet Q10, som vi også mister med alderen.

Selen med resveratrol

En pille, hvor selen blandt bidrager til normalt stofskifte.
Selen bidrager til beskyttelse af kroppens celler mod oxidativ stress.

Skin&Hair

Denne pille er lige på trapperne og den fuldender det store billeder.
Mere info følger

 

Fodnoter: