Sådan får du en bedre nattesøvn!

Du kender det sikkert. Alt for tit ligger du og vender og drejer dig om aftenen. Du kan ikke falde i søvn. Så begynder hovedet at arbejde. Har datteren en ren flyverdragt i børnehaven. Hvornår var det hun skulle spille håndboldkamp. Hvem henter og aflevere? Var det regnet forkert i mailen til direktøren? Hovedet er på overarbejde hvilket gør det endnu sværere at sove.

Hvad er løsningen? Det vil jo være dejligt nemt at kunne komme med et entydigt svar, dette er blot umuligt. Vi er individuelle mennesker og rigtig mange ting kan være årsagen. F.eks. Kost, arbejde, stress, familieliv og elektromagnetiske stråler. Ja du læste helt rigtigt stråler! Stråler fra mobiltelefoner, wifi, sendemaster og computere kan påvirke din søvn. Hvis vi tager udgangspunkt i at strålerne forstyrre din søvn vil vi herunder give dig nogle helt gratis råd til at komme på ret køl. Du kan:

Fjerne mobiltelefonen fra soveværelset, eller bedst sætte den på fly funktion.
Slukke for din router om natten
Slukke alle apparater om natten, herunder computere, tablets og mobiltelefoner.
Tal så lidt som muligt i mobil om dagen. Send SMS når det er muligt i stedet for opkald.
Brug et headset til samtaler.
Tag pause fra din computer i løbet af arbejdsdagen.
Årsagen til søvnløshed kan være den stress der opstår i kroppen når den udsættes for mobilstråling m.m. Så med disse få og gratis råd kan du meget vel komme tættere på optimal nattesøvn.

Vi har tidligere beskrevet hvordan du kan styrke kroppen mod mobilstråling og elektromagnetiske stråler. Du finder artiklen her

sov godt

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.